środa, 4 marca 2015

KSIĄŻKOWE WYZWANIE - LUTY

ILOŚĆ KSIĄŻEK: 4
LICZBA STRON (RAZEM): 1695
LICZBA STRON (NA JEDEN DZIEŃ): ok 61 stron

W tym miesiącu nie zaszalałam z tytułami. 2 pierwsze książki to raczej 
nadrabianie zaległości, próba przekonania się czy dam radę :) 


5. "Dom nad rozlewiskiem" - Małgorzata Kalicińska

Czy są takie babcie i takie domy jak w tej powieści?  Są. Każdy może taki dom zbudować i nadać mu taką aurę. Naturalnie to rola nas, kobiet: babć, mam, córek i wnuczek budowanie atmosfery domu Rodziny. Tak już jest i już! Naśladownictwo jak najbardziej polecam. W czasach, gdy wszystko idzie Wam ciężko, pod górkę, kiedy czujecie się niedokołysani, zmęczeni i nostalgiczni zajrzyjcie nad Rozlewisko. Poczujcie zapach herbaty z cytryną parzonej dla Was przez Gosię, może dostaniecie miskę rosołu i klucz do morelowego pokoju, w którym odpoczniecie... Opowiecie Waszą historię, albo posłuchacie o tym, co się dzieje nad Rozlewiskiem.




6. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - Joanne Kathleen Rowling

Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Harry nigdy by się nie spodziewał, że można latać na miotle, znać bardzo pożyteczne zaklęcia i nosić pelerynę niewidkę. Nigdy też nie przyszłoby mu do głowy, że to właśnie on stoczy walkę z potężnym i złym Lordem Voldermortem.




7. "Największy lęk" - Linwood Barclay

Co się stało z siedemnastoletnią Syd? Tim, jej ojciec, pragnie po rozwodzie spędzać z nią więcej czasu. Gdy dziewczyna nie przyjeżdża na umówione spotkanie, dzwoni do hotelu, w którym dorywczo pracowała, ale tam nikt nigdy o niej nie słyszał... Zdruzgotany Tim zgłasza zaginięcie córki na policję i sam zaczyna poszukiwania. Co ukrywała Syd? Dlaczego szuka jej jeszcze ktoś, gotowy zabić? 




8. Zimny strach" - Karin Slaughter

Sara Linton, pełniąca obowiązki koronera w miasteczku Heartsdale w stanie Georgia, zostaje wezwana do campusu miejscowego college`u, gdzie znaleziono zwłoki studenta. Chłopak przypuszczalnie popełnił samobójstwo, teorię tę popierają władze uczelni pragnące uniknąć skandalu, lecz ani Sara, ani szef policji Jeffrey Tolliver nie kryją wątpliwości. Wkrótce dochodzi do dwóch kolejnych samobójstw oraz do brutalnego ataku na młodą kobietę.



6 komentarzy:

  1. oo, "Harry Potter", książka, która połknęłam w ciągu kilku dni, gdy byłam dzieckiem ;) Uwielbiam też filmy.
    Ja w lutym przeczytałam 4 i pół książki i myślę, że to dobry wynik. Ale miałam ferie, więc czytałam sporo... W marcu to pewnie już nie będzie tak dobrze wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio zapuściłam się w czytaniu książek;) ale już nie długo będę to nadrabiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W lutym również przeczytałam 4 książki. Miałam bardzo mało czasu na czytanie, ale sądzę, że w marcu to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że udało Ci si,ę tyle przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Dom nad rozlewiskiem" to była dla mnie droga przez mękę. Nie wiem czy nie podpasował mi styl jakim pisze pani Kalicińska, czy zupełnie cos innego, ale namęczyłam się okropnie jak to czytałam. Brnęłam dalej z nadzieją, że wraz z rozwojem "akcji" coś się zmieni...i z taką nadzieją doszłam do końca książki. Po czym mi ulżyło, że to koniec. A następnie zastanawiałam się dlaczego ta ksiązka odniosła taki sukces???

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo Harry Potter <3 Uwielbiam wszystkie części (książki i filmy również) :) Pozostałych książek z Twojej lutowej listy nie czytałam. Ja w tym miesiącu przeczytałam trzy książki jeśli dobrze pamiętam :p

    OdpowiedzUsuń